top of page

גם לשחרר צריך לדעת איך


אחד המרכיבים החשובים ביותר ביצירת אלבום תמונות, הוא לדעת על איזה תמונות נכון לוותר ולשחרר. רק שהמרחק בין הרצון לבין הביצוע הוא לא פעם רחוק מאוד.

רבות הנשים שמגיעות אלי ורוצות ליצור את הספרייה של החיים שלהן ושל בני ביתן. לפעמים זה מתחיל מהזמנה של כמה אלבומים ביחד, ולעיתים זה מסתכם באלבום אחד, שמהווה סנונית ראשונה ליצירת אלבומים נוספים בהמשך. הכל טוב ואין לחץ. כל אחת בקצב שלה. מספיק שזה בתודעה וקיים הרצון לאגד את זיכרונות החיים, ולעשות בהם סדר לפי הסיפור של בני הבית.

הבעיה מתחילה כאשר כמות התמונות גדולה מדי (לפעמים מדובר בעשרות אלפים, לפעמים ביותר) ואז גם התהליך הבסיסי של מיון התמונות הופך להיות מאתגר, הרבה לפני הבחירה של התמונות שיופיעו לבסוף באלבום.

מהו הסיפור הנכון?

יצירת אלבום הוא אינו המצאה - אלא כלי לביטוי של סיפור שהיה, והרצון הוא להוציאו את הסיפור לאור שיהיה נגיש וזמין לבני הבית או למי שהסיפור שייך לו. תמונות הן הדרך הכי מהירה אל הזכרונות שצברנו. הן מעלות בנו חיוך או מביאות אותנו לדמעות בדיוק באותה המהירות. כמו סופר שאינו יודע לשחרר את המילים שכתב – כך, לא פעם, קשה למזמינת האלבום לשחרר את התמונות מרשותה, כדי ליצור את האלבום המבוקש.

השלב הראשון - שחררי

כן, כן. שחררי. כל אלבום הוא יצירה ייחודית. כל אלבום הוא אחד ומיוחד ונוצר מהחוויות ומהזכרונות שאת רוצה לשמר.

כמו שלסופר יש עורך שעוזר לו לבחור נכון ומוביל אותו בדרך הנכונה לסיפור מעניין, מרגש ומדוייק, כך בדיוק אני עושה כאשר אני יוצרת אלבום תמונות, ולא חשוב למי.

הגיע זמן האונה הימנית

יצירה היא חגיגה לאונה הימנית. אותה בדיוק צריך כאשר בונים אלבום. בבחירת התמונות ניתן ליצור את הסיפור הנכון ולצבוע אותו בצבעים שמתאימים לו. יצירה שהיא כולה חגיגה לשימור מיטב הזיכרונות שהתמונות מציגות.

כאשר נעשית בחירת תמונות באופן עצמאי - האונה השמאלית משתלטת ומקשה בבחירת התמונות. עבורה כולן נראות חשובות ומאוד קשה לה לוותר. אבל, לא ככה יוצרים.

כמו שצייר משחק עם פלטת הצבעים ורץ על הקנבס לפי הדרך שהדמיון מכתיב לו – כך נוצר האלבום. זה יכול להיעשות בעבודה משותפת וזה יכול להיווצר על ידי – כשהצבעים הם התמונות, הרקעים, והכיתובים. האלבום מספר סיפור ייחודי.

כמה תמונות יש בעמוד?

מעולם לא הבנתי למה השאלה הזו חשובה.

לא סתם נאמר כי 'תמונה שווה אלף מילים'. לעיתים התמונות כה חזקות עד כי נכון להשאירן לבד. לתת להן מקום וביטוי ורק כך הן משפיעות. החוכמה היא להרגיש את התמונות ומכאן לדעת מה הכי נכון.

לא קשה להגיע לתשובות הללו כאשר מחוברים ליצירה.

יחיד ומיוחד אחד המרכיבים המעניינים באלבום הוא להכניס את האלמנט ההפתעה, גורם לא צפוי, משהו שדווקא בעיניי המזמינה יכול להיות הכי פחות מעניין ובחיבור נכון בין התמונות בסיפור הוא הופך להיות הכל.

הכל עניין של פרספקטיבה. יצירת אלבומי תמונות – זו האומנות שלי. את מוזמנת לשחרר ולהגיע אליי גם עם 200,000 תמונות ותהני מתוצאות מרגשות שילוו אותך ואת בני משפחתך לאורך כל החיים. מוזמנת לבקר בסטודיו שלי ולצאת למסע בנבכי ההיסטוריה האישית שלך.


כתבות אחרונות

אפרת גילאון, הבעלים והמייסדת של  סטודיו האוצרת,
אוספת זיכרונות ומטפלת בהיסטוריות מצולמות של משפחות.

הסטודיו עוסק באיסוף ההסטוריה הבלתי כתובה שלכם – התמונות שלכם,
בארגונם ואריזתם באלבומים ייחודיים בהתאמה אישית.

 

שיטת העבודה בסטודיו מעניקה ללקוחותיו מן הרגע הראשון את התחושה שהם באו להנות ולהתרגש מהתהליך כולו. הלקוחות הם שותפים מלאים לדרך וכבר במהלכה שבים ומתרגשים מחוויות, זכרונות ורגעים מרגשים שהולכים, נאספים ונארזים לאלבום ייחודי ומרגש במיוחד עבורם, ועבור הדורות הבאים.

רוצה לאסוף את הרגעים המגשים במסע חייך כך שתוכלי לחזור אליהם ולהתרגש, בכל פעם מחדש?
מלאי את הפרטים הבאים:

bottom of page