top of page

המדריך השלם לעריכת אלבומי התמונות שלכם


ברוכה הבאה למדריך השלם לעריכת אלבומי התמונות שלכם!!

החלטת שאת מעניקה לעצמך ולמשפחה שלך את המתנה הנצחית הזו ועורכת אלבומי תמונות – נפלא!

אבל מהיכן מתחילים? איך מרכזים את כל החומרים שלכם למקום אחד ובצורה מסודרת? איך תדעי אילו תמונות לבחור? הרי יש כל כך הרבה... באיזה תוכנה הכי נוח לעבוד? איך תעצבי? מה הסגנון שאת אוהבת? האם תעשי אלבומי משפחה? או לכל ילד בנפרד?

לפני שאשיב על כל השאלות הללו חשוב לי לספר לכם על המקרה של מיכל. מיכל פנתה אלי וביקשה לערוך אלבומי תמונות, שוחחנו וקבענו להיפגש כשהיא מביאה איתה לפגישה שלנו כונן חיצוני ובו כל החומרים.

ערב לפני מתקשרת אלי מיכל אחוזת בהלה... הכונן לא עובד, מחברים אותו והוא לא מגיב.... אנחנו לא רואים את התמונות... מה עושים????

הפנתי את מיכל למעבדה לשחזור חומרים, ואחרי ימים רבים של מתח, למזלה הרב הצליחו לשחזר את החומרים כמעט במלואם – כולנו נשמנו לרווחה,

חוויות וזכרונות של חיים שלמים הושבו למיכל.

חשבתי לעצמי, אם רק היה מישהו שמנחה את מיכל לגבות את כל החומרים שלהם לכונן נוסף או "לענן", כל עוגמת הנפש הייתה נמנעת ואם היו אלבומי תמונות מסודרים – גם אם לא ניתן היה להציל את החומרים (וזה קורה... האמינו לי...) התמונות היו באלבומים ולא היו אובדות לעד.

למזלך, לך זה לא חייב לקרות. במיוחד עבורך ריכזנו את כל הידע והניסין שצברו בסטודיו אחרי עריכת מאות אלבומים והכנו עבורך את המדריך השלם לעריכת אלבומי התמונות שלכם.

איך מרכזים ושומרים את כל התמונות שלכם?

אני מניחה שהתמונות שמורות בתיקיות במחשב, חשוב מאד לרכז הכל בתיקיה אחת. יש להכין בתיקיה זו תיקיות לפי שנים ולפי חודשים. כאשר מורידים תמונות (או לחלופין אלו שכבר נמצאות) ממיינים את התמונות לפי תאריך ומכניסים לתיקיה הרצויה.

חשובו! חשובו! חשוב! גבו את החומרים, לכונן חיצוני נוסף וגם ל"ענן" – הם יקרים מפז!

באיזה תוכנה תשתמשי לעריכת אלבומים?

קיימות בשוק תוכנות רבות, רובן חינמיות. יש לבחור תוכנה שנראית לך ידידותית, נוחה לעבודה ומובנת.

חשוב לבדוק מה התוכנה מציעה: אולי סוגי אלבומים, מידות האלבומים, כריכות (קשה או רכה), מה סוג הנייר עליו מודפסים האלבומים, כיצד הם נכרכים, וכל דבר שיתן לך מידע מדויק על המוצר הסופי שאת עומדת לקבל. על פי הפרמטרים האלה תוכלי לבחור.

התוכנה חשובה אך חשוב לא פחות המוצר הסופי שהוא האלבום שלכם!

איך תבחרי תמונות? הרי יש כל כך הרבה...

ובכן... זו המשימה בהא הידיעה! אלפי תמונות, חשובות יותר וחשובות פחות, ובכל זאת אי אפשר להכניס את כולן, אז קבלי כמה כללי אצבע: אחרי שמיינת את התמונות לפי חודשים עברי על התיקיות ובחרי תמונות שמרגשות אותך, כאלה שעושות לך צביטה בלב ופרפרים בבטן, תמונות שמנציחות רגעים קטנים.

הכניסי כמובן תמונות מכל האירועים החשובים: חגים, ימי הולדת, יום המשפחה ועוד רבים וטובים.

בחרי תמונות שעומד מאחוריהן סיפור, שצילמת אותן כדי להנציח את הרגע.

אם האלבום נערך למי מילדיך באופן אישי בחרי תמונת שלהם עם חברים מן העבר, גננות, מורים ובני משפחה – כל מה שיגרום להם להרגיש שהם חלק ממשפחה גדולה ואוהבת שמקיפה אותם.

חשוב שבסופה של העריכה יתקבל אוסף מרגש של רגעים שמחים ומצחיקים, אוסף שיעלה זכרונות ויהפוך את האלבום שלכם לנצחי.

ועכשיו מעצבים... מה את אוהבת?? אולי את לא כל כך יודעת....

חלק? פרחוני? ילדותי? בנים? בנות? משפחתי? סגנונות העיצוב הם כמעט אין סופיים ובכל זאת איך מוצאים משהו שאוהבים ומקבלים החלטה בתוך האוקינוס הגדול הזה...

מרבית התוכנות החינמיות הבינו את הצורך והכינו אלבומים מעוצבים במגוון סיגנונות, אפילו כאלה המותאמים לטיולים בערים מסוימות (כך שממש יראה כאילו את בעצמך צילמת את האייפל באמצעות רחפן...).

את בהחלט יכולה לבחור באחד מהעיצובים המוכנים ולהטמיע בתוכו את התמונות שתבחרי.

מי שרוצה להיות מיוחדת יותר מוזמנת לערוך עמודים באמצעות תוכנות עיצוב שונות ע"י קיטים שנתנים לרכישה באינטרנט.

בחרת תמונות (המחשב מגובה), בחרת סגנון עיצוב ואוטוטו מדפיסים, מה עוד חשוב...?

הכנסי כיתובים: חודש ושנה באופן קבוע צייני שמות של אנשים, מקומות, הקדישי את האלבום לאהוביך, זוכרת את התמונות שיש סיפור מאחוריהן – כתבי אותו בכמה מילים כל הדברים הקטנים הללו יהפכו את האלבום שלכם לאישי ומרגש עוד יותר.

טיפ קטן ממני...

האלבומים שלכם אוספים בתוכן את כל מה שחשוב ויקר לכם. התמונות מספרות את הסיפור שלכם כמשפחה.

כשאת עורכת אלבום תני לעצמך להנות מהתהליך. אל תתפשרי, הקדישי לכך זמן וצרי לכם ולך מזכרת שתחייה חוויות וזכרונות בכל פעם מחדש.

אשמח לענות ולסייע בכל שאלה, והכי חשוב, בהצלחה!!

שלך,

אפרת "האוצרת" – אוספת רגעים בזמן.

כתבות אחרונות

אפרת גילאון, הבעלים והמייסדת של  סטודיו האוצרת,
אוספת זיכרונות ומטפלת בהיסטוריות מצולמות של משפחות.

הסטודיו עוסק באיסוף ההסטוריה הבלתי כתובה שלכם – התמונות שלכם,
בארגונם ואריזתם באלבומים ייחודיים בהתאמה אישית.

 

שיטת העבודה בסטודיו מעניקה ללקוחותיו מן הרגע הראשון את התחושה שהם באו להנות ולהתרגש מהתהליך כולו. הלקוחות הם שותפים מלאים לדרך וכבר במהלכה שבים ומתרגשים מחוויות, זכרונות ורגעים מרגשים שהולכים, נאספים ונארזים לאלבום ייחודי ומרגש במיוחד עבורם, ועבור הדורות הבאים.

רוצה לאסוף את הרגעים המגשים במסע חייך כך שתוכלי לחזור אליהם ולהתרגש, בכל פעם מחדש?
מלאי את הפרטים הבאים:

bottom of page